Sådan får du bedst succes med din nye webshop

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Hvem ville ikke ønske at der fandtes en specifik formel til at få din webshop til altid at opnå success. I realiteten er denne formel forskellig fra hjemmeside til hjemmeside, og afhænger ligeledes af hvilket marked man henvender sig til.

Som udgangspunkt vil formålet med en webshop være at få solgt de produkter, som er tilgængelig på ens hjemmeside. For at gøre dette er der en række ting som er vigtige at have for øje.

Til stede

For at få solgt sine produkter er det i første omgang vigtigt, at få ledet folk ind på ens hjemmeside. Hvis man ikke har besøgende, giver det jo sig selv, at man ikke vil få solgt sine produkter.

Jo flere relevante besøgende man har på ens side, jo større er chancen for at man vil opnå succes med sin webshop, altså få folk til at foretage et køb.

Der findes selvfølgelig en række redskaber til at sikre sig, at flere vil besøge ens hjemmeside, disse er blandt andet værktøjer som:

  • Søgeordsoptimering
  • Google AdWords
  • Nyhedsbreve

Ved at fokusere på at gøre sin hjemmeside synlig, og samtidig sende nyhedsbreve rundt til besøgende, der informerer om diverse tiltag på hjemmesiden, vil dette kunne generere flere besøgende.

Dette trick er ihvertfald noget den danske e-købmand, Daniel Johannesen, har stor succes med.

Konvertering

Efter man har opnået flere besøgende, er det vigtigt at flytte fokus til at konvertere de besøgende til salg. Ligesom det var tilfældet med den øgede trafik, er der også her en række ting, som man kan vælge at fokusere på, for at øge konverteringen på ens hjemmeside.

  • Prisen
  • Brugervenlighed
  • Fokus på landingpages

Pris

Det er af stor betydning, at man som virksomhed har fokus på, at man har de rette produkter til den rette pris tilgængelig i ens webshop. Hvis du har de bedste produkter til den bedste pris, er du allerede godt på vej.

Det kan være fordelagtigt at studere konkurrenterne på markedet, og se på hvilke produkter de har, og til hvilken pris de sælger dem, for derefter at fastsætte priserne på ens egne produkter.

Brugervenlig

Det er vigtigt, at hjemmesiden er opbygget, så de besøgende ikke skal bruge for meget tid på at navigere rundt på siden, da dette kan resultere i, at de besøgende vil forlade hjemmesiden.

Det er vigtigt at have fokus på at kunderne kan finde frem til de ønskede produkter, og at en call-to-action funktion er repræsenteret på alle sider.

Succes

Som nævnt i starten er det forskelligt fra webshop til webshop, hvilke elementer der skal fokuseres på. Som udgangspunkt er det vigtigt at studere markedet, og herunder konkurrenterne, for dermed at placere sig selv i en bedre position end dem.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!