Sådan køber du annoncer på Google

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Hvis du i dag starter en virksomhed, er det ikke længere have en god forretningsmodel, varer i god kvalitet eller service i verdensklasse. Man når ganske enkelt ikke ud til forbrugerne, hvis ikke man ikke også bruger en betragtelig mængde tid og penge på annoncering og markedsføring.

Det kan være frustrerende, da man som oftest ikke er blevet iværksætter, fordi man godt kan lide reklamer, men fordi man brænder for sit produkt eller sin virksomhed. Man vil gerne være fri og selvstændig, og så nytter det ikke noget, at man bare er bundet at markedsføring i stedet for en arbejdsgiver.

Hvorfor Google annoncering?

I dag behøver man heldigvis mest af alt kun at fokusere på en enkelt platform, og det er Google. Har man sat sig ind i Google annoncering kender man størstedelen af forretningssproget samt måden annoncering på internettet foregår i langt de fleste tilfælde. Google er nemlig langt den største aktør på annoncemarkedet.

Hvis du er der, har du altså langt de fleste internetbrugere, der kunne have interesse i din service eller din vare. Google annoncering har desuden den fordel, at det virker meget naturligt for kunden. Din annonce dukker først op, når kunden søger på et bestemt søgeord, hvilket betyder, at du kan markedsføre hos en meget specifik målgruppe. Det kan være folk, der i forvejen bor tæt på din virksomhed, eller som aktivt søger efter lige netop den vare eller service, som du udbyder.

Dette bør du vide før du køber Google annoncering

Google annoncering er imidlertid også en utroligt konkurrencedygtig scene, og hvis du gerne vil have de gode pladser og de hyppigst brugte søgeord, kommer du i den grad også til at punge ud. Derfor kan det sagtens svare sig at researche metoder og sætte sig ind i metoderne en smule, før man bare kaster penge efter en annonce i håbet om, at det med tiden vil blive til profit.

Denne viden kan du blandt opnå med kurser i Google annoncering. Selv inden for denne lille niche af kurser er der dog stor variation. Du kan købe dig et, ofte billigere, online kursus, som ofte kan dække flere emner og er langt mere fleksibelt. For lidt flere penge kan du også få et kursus, hvor du sammen med et par andre interesserede får timer med en ekspert inden for Google annoncering. Med sådan et kursus vil du med det samme kunne få svar på dine spørgsmål fra en ekspert, og du vil ofte sidde tilbage med en kampagne, de passer til lige netop din virksomhed.

Efter et kursus vil du både have en viden om, hvordan du helt praktisk får en annonce på Google, men også hvilke annoncer, der virker bedst, så du kan udkonkurrere dine konkurrenter. Desuden er der store mængder taktik involveret i denne type markeds. Skal du betale for et populært søgeord i en kort periode og så håbe på, at det resulterer i profit, eller er det bedre med et mere specifikt søgeord, så du kun rammer din målgruppe?

Valget er dit, men med en smule research og undervisning, vil du være langt mere kvalificeret til at tage det.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!